Děkujeme za pochopení.
Radek Folprecht
.
Díky všem za reakce v diskuzi.
(vzhledem k tomu, že mám pouze ŘP sk. B, tak bych se nerad pouštěl v této diskuzi do větších akcí. Tak alespoň takto -
Oldheavyk: Původ inkriminované V3S jsem nedohledal.
xychteen: Tahače návěsů, jak píše Oldheavyk, např zde http://www.liaz.cz/praga_s5t.php, sklápěč je záhadou. Ještě k tomu autojeřábu bych dodal, že po dobu mé přítomnosti byl jakýkoli autojeřáb nepřítomen.)
silvah_bullet
Ta 805 je nádherný vozidlo..
škoda, že s tím ta fabrika nijak dále nepracovala...
xychteen
Re: Ta 805 je nádherný vozidlo..
Hlavně to jelo jako blázen a mělo to i slušnou průchodnost... akorát byla dost hladová a když si člověk nedal pozor, vytáhl při řazení šaltpáku i s kulisou Ale jak píšu níž, do klasické "koule" bych klidně šel i dnes, kdyby ji ještě někde prodávali vesničtí hasiči...
Oldheavyk
Historie
Pěkný průřez historií našich českých / i jiných náklaďáků/ ,dík za něj.Šel by ještě doplnit vozidly ŠKODA-LIAZ, sklápěčkou ŠKODA LIAZ MTS 24, dnes více než po třiceti letech už též jako veterán. Na tehdejší dobu byly ,,liazky´´ ať valníky nebo sklápěčky v našich podmínkách ,,dobrý pochoďáky ´´ , na silnici a i v terénu třeba MTS-4X4.. A ten kdo ,,uměl´´ s 10ti kvaltem a ,,půlkama´´ , ten ,,nasekal ´´ na rozjezdu i autobusu MHD s automatem.
Zelená skříňovka Praga V3S je pro mne zajívává i tím , že vlevo na nárazníků má několik bílo zelených svislých proužků , takto označovali všechny své auťáky Uranové Doly Příbram , pamětníci mě to potvrdí, / není tato skříňovka původem z Příbrami ? / I já měl několik let na nárazníku svého ,,matesa´´ několik bílo zelených svislých proužků . / old time - good time /.
Ve fotoblogu by mohly figurovat i ,,Avči´ , Avia 15, ještě s rotační čerpadlem Bosch, /1966,1967 / pak Avia 20,30, 21+31.
Ty už nám jako veráni asi už moc nepříjdou.
xychteen
Ta "koule s plachtou" je pěkně udržovaná...
...ovšem do koule klasické bych klidně šel ještě dneska
:
MMCH dotaz na znalce - existovalo pár kusů sklápěček s krátkou trambusovou budkou a označením "Praga". Neví někdo, co to bylo za model a odkud? Zatím mám jen dva tipy - buď přechodový model u Liazky, nebo nějaká samodomo reko ČSAD. Ani jedna varianta se mi moc nepozdává...
Oldheavyk
Re: Ta
ANO ,téměř jste se trefil. Asi to nebylo v sériové výrobě ale i já pamatuji jeden kousek u místního ČSAD, byl to ,,spodek ´´ , motor a převodovka s PRAGy S5T , na tom byla posazená kabina z RTOčka a klasická ,,josta´´ . Česádníci s timto hybridem přetahovali návěsy na jednom šumavském nádražní překladišti.
Na silnici to ale asi nejezdilo.
AsistentprofParkinsona
Tatra sice nezná bratra, ale na svou dobu ......
Jó, když jsem šel jak mladý kluk brigádničit coby šofér náklaďáku. nafasoval jsem 111. Když jsem lez poprvé do kabiny, tak mi garážmajstr podával asi pětikilové kladivo, prý kdyby nešel zařadit kvalt. S tatřičkou to byla dřina, jezdila sice pomalu, ale spolehlivě. Žádná klimoša (), za to hluk a prosezelá (snad) kožená sedačka a jestli si dabře vzpomínám, tak se brzdy musely našlapovat, tedy na pedál nešlo hamsout.
cassul
Re: Tatra sice nezná bratra, ale na svou dobu ......
Ono se to bralo jinak. Dneska má každý šofér klimatizaci a perfektně vybavenou boudu. Dřív bylo nejdůležitější to auto, na řidiče se ohledy nebraly, lidí bylo dost...
malý david
tak jak koukám,
tak jsem nejezdil pouze se 3 auty z tohoto fotoblogu.
ladyevil_cz
Re: Nad Tatrou sa...
Hele...a klasická V3S Praga? Vejtřaska nesmrtrelná, neříkej, že tam s ní nikdo nebyl
- Počet článků 81
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 10930x
Články publikované na Technet.cz a auto.idnes.cz