![]() |
Kolona automobilů ze ŠKODA Muzea.
|
Dixi a Záporožec, dva z malých vozů.
|
![]() |
BMW Dixi je první sériově vyráběný vůz této německé značky, skromně však musíme prozradit, že Dixi je licenční Austin Seven.
|
![]() |
Britský Triumph Renown z roku 1951.
|
![]() |
BSA E 28 770 ccm, motocykl se sajdkárou.
|
![]() |
Sportovní roadster Mercedes Benz 190 SL.
|
![]() |
Vozy Praga Alfa se vyráběly ve 25 sériích, samozřejmě postupně modernizovaných, bezmála 30 let. Takže v poslední Alfě z roku 1942 zůstal z té první, vyrobené v roce 1913, jenom ten název. Zobrazený kabriolet Praga Alfa je z roku 1930.
|
![]() |
Praga Alfa.
|
![]() |
Aero 30 byl odpovědí na Tatry 57 a Škody Popular. Slabinou třicítky byl málo výkonný dvoutaktní dvouválec (30 k), ale na druhou stranu měla zase náhon na přední kola.
|
![]() |
Aero 50 dostalo zdvojený motor z třicítky, takže válce už byly 4 a výkon 50 k.
|
![]() |
Aero 50
|
![]() |
Tatra 57b, populární lidové vozy Tatra 57, 57a a 57b mají přezdívku Hadimrška. Béčko se vyrábělo až do roku 1948 a byl to v Kopřivnici poslední vyráběný osobní vůz tzv. Tatrovácké koncepce, která byla poprvé použita u Tatry 11 a jejími znaky jsou páteřový rám s centrální ocelovou rourou a vzduchem chlazený motor OHV vpředu. Více si můžete přečíst a větší fotografie prohlédnout v článku o Tatře 11.
|
![]() |
Tatra 600 dostala záhy přezdívku Tatraplan. Pojmenování se v průběhu výroby objevilo na chromovaných ozdobách blatníků a poklic předních kol. Na zadní to nemělo cenu dávat, protože byly zakapotovaný.
|
![]() |
Tatra 603 byla poslední sériovou tatrovkou s proudnicovou karosérií.
|
![]() |
Legendárnímu československému skútru Čezeta se říkalo pro jeho charakteristický design prase.
|
![]() |
Tato lidová tvořivost neznámých tvůrců má podvozek z vozu Laurin & Klement 300 a dnes je majetkem ŠKODA Muzea. Muzeu patří i následující vozy až po tyrkysovou Felicii včetně.
|
![]() |
Coupé Škoda Popular Monte Carlo, vozy se vyráběly i jako roadstery.
|
![]() |
V letech 1936 - 1938 vzniklo 7 prototypů lidového vozu Škoda Sagitta. Motor byl vzduchem chlazený, což je u Škody nezvyklé, čtyřdobý dvouválec o objemu 845 ccm a výkonu 15 k.
|
![]() |
Škoda 1101 zvaná Tudor, zajímavé věci o Tudorech - jako například: proč se prodávaly bez pneumatik, jak se v nich leželo pacientům a proč se to nejmenuje Popular, i když to v podstatě Popular je - si můžete přečíst zde.
|
![]() |
Opět Škoda 1101 Tudor, podle výrobního štítku a technického průkazu je to skutečně Škoda 1101 vyrobená v roce 1948, ale kdekdo by řekl, že je to 1102. Posuďte sami: |
![]() |
|
![]() |
V autech ze ŠKODA Muzea jeli jako splujezdci čínští novináři.
|
![]() |
Škoda Felicia je sportovně střižený derivát Octavie.
|
![]() |
Škoda Octavia, tato ještě bez křídel. Octavia se mimo jiné vyznačovala relativně dobrou průchodností v terénu, pročež si například v Chile, kam se také exportovala, vysloužila přezdívku jeep.
|
![]() |
Škoda Felicia
|

Oldtimer Bohemia Rally 2013 (obrazem)
Další články blogera
Tato rubrika neobsahuje žádné články...
Další články z rubriky Fotoblogy
Veronika Foglová
Je prosinec...

...a vrabec prosí, mějte lásku v duších, a listonoši klapky nosí na promrzlých uších. Spí včelí úl, spí bílá zahrada, spí světa půl, mráz řeku opřádá.
Marek Trizuljak
''Je zde tichá jistota, že svět je úžasné místo''

''Je zde pokojná, tichá jistota, že svět je úžasné místo. (...) Když hledíte na strom a není ve vás radost, není to chybou světa, je to vaše chyba.'' (Fotograf Louis Stettner)
Jan Řeháček
Ten podzim se nám hezky vybarvil

Každý podzim je v našem parku trochu jiný. Stromy, které by loni přešminkovaly i šestnáctku před prvním rande, jsou letos pobledlé jako Rusalka. A ty, které se zprvu barevně upejpaly, se najednou utrhly z řetězu. Jak řezníkův pes.
Petr Široký
Jak jsem potkal brouky (Díl XLVIII. - Výroční speciál 2. část)

Rok se s rokem sešel a máme tu první výročí broučího blogu. Speciálem děkujeme všem čtenářům a doufáme, že zaujme i ty, kdož dosud na naše stránky nezavítali.
Jaromír Šiša
Slavkov. Malinko slovem, hodně obrazem.

Vzpomínkové akce na Bitvu tří císařů se konaly 2.prosince. Přesně na den, kdy před 218 lety proběhla samotná bitva. I počasí bylo přibližně stejné. Velká bitevní ukázka se rozzuřila 12 km západně od Slavkova. Současně s tím
Počet článků 87 | Celková karma 0.00 | Průměrná čtenost 4554 |