Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oldtimer Bohemia Rally 2013 (obrazem)

26. 05. 2013 8:00:59
Více než pět desítek historických automobilů a motocyklů se o tomto víkendu zúčastnilo prestižního veteránského klání Oldtimer Bohemia Rally - FIVA. Soutěž letos vstoupila již do čtvrtého ročníku a oproti minulým rokům se termínově přesunula ze začátku září na konec května. Tím organizátoři dostali výhodně OBR, končící v sobotu, do časového průniku se snad ještě prestižnější veteránskou akcí  Concours d'Elegance na Zámku Loučeň, která ten den právě začínala. A tak se Loučeň stala etapovou obcí OBR. Fotografie jsou z Mladé Boleslavi a blízkého okolí.
Oldtimer Bohemia Rally 2013

Kolona automobilů ze ŠKODA Muzea.

 

Dixi a Záporožec, dva z malých vozů.

Dixi a Záporožec, dva z malých vozů.

 

BMW Dixi

BMW Dixi je první sériově vyráběný vůz této německé značky, skromně však musíme prozradit, že Dixi je licenční Austin Seven.

 

Triumph Renown

Britský Triumph Renown z roku 1951.

 

BSA 770 E 28

BSA E 28 770 ccm, motocykl se sajdkárou.

 

Mercedes Benz 190 SL

Sportovní roadster Mercedes Benz 190 SL.

 

Praga Alfa

Vozy Praga Alfa se vyráběly ve 25 sériích, samozřejmě postupně modernizovaných, bezmála 30 let. Takže v poslední Alfě z roku 1942 zůstal z té první, vyrobené v roce 1913, jenom ten název. Zobrazený kabriolet Praga Alfa je z roku 1930.

 

Praga Alfa

Praga Alfa.

 

Aero 30

Aero 30 byl odpovědí na Tatry 57 a Škody Popular. Slabinou třicítky byl málo výkonný dvoutaktní dvouválec (30 k), ale na druhou stranu měla zase náhon na přední kola.

 

Aero 50

Aero 50 dostalo zdvojený motor z třicítky, takže válce už byly 4 a výkon 50 k.

 

Aero 50

Aero 50

 

Tatra 57b

Tatra 57b, populární lidové vozy Tatra 57, 57a a 57b mají přezdívku Hadimrška. Béčko se vyrábělo až do roku 1948 a byl to v Kopřivnici poslední vyráběný osobní vůz tzv. Tatrovácké koncepce, která byla poprvé použita u Tatry 11 a jejími znaky jsou páteřový rám s centrální ocelovou rourou a vzduchem chlazený motor OHV vpředu. Více si můžete přečíst a větší fotografie prohlédnout v článku o Tatře 11.

 

Tatra 600 Tatraplan

Tatra 600 dostala záhy přezdívku Tatraplan. Pojmenování se v průběhu výroby objevilo na chromovaných ozdobách blatníků a poklic předních kol. Na zadní to nemělo cenu dávat, protože byly zakapotovaný.

 

Tatra 603

Tatra 603 byla poslední sériovou tatrovkou s proudnicovou karosérií.

 

Čezeta

Legendárnímu československému skútru Čezeta se říkalo pro jeho charakteristický design prase.

 

Lidová tvořivost

Tato lidová tvořivost neznámých tvůrců má podvozek z vozu Laurin & Klement 300 a dnes je majetkem ŠKODA Muzea. Muzeu patří i následující vozy až po tyrkysovou Felicii včetně.

 

Škoda Popular Monte Carlo

Coupé Škoda Popular Monte Carlo, vozy se vyráběly i jako roadstery.

 

Škoda Sagitta

V letech 1936 - 1938 vzniklo 7 prototypů lidového vozu Škoda Sagitta. Motor byl vzduchem chlazený, což je u Škody nezvyklé, čtyřdobý dvouválec o objemu 845 ccm a výkonu 15 k.

 

Škoda 1101

Škoda 1101 zvaná Tudor, zajímavé věci o Tudorech - jako například: proč se prodávaly bez pneumatik, jak se v nich leželo pacientům a proč se to nejmenuje Popular, i když to v podstatě Popular je - si můžete přečíst zde.

 

Škoda 1101

Opět Škoda 1101 Tudor, podle výrobního štítku a technického průkazu je to skutečně Škoda 1101 vyrobená v roce 1948, ale kdekdo by řekl, že je to 1102. Posuďte sami:

Toto je Škoda 1101, ale vypadá jako 1102!

 

V autech ze ŠKODA Muzea jeli jako splujezdci čínští novináři.

V autech ze ŠKODA Muzea jeli jako splujezdci čínští novináři.

 

Škoda Felicia

Škoda Felicia je sportovně střižený derivát Octavie.

 

Škoda Octavia

Škoda Octavia, tato ještě bez křídel. Octavia se mimo jiné vyznačovala relativně dobrou průchodností v terénu, pročež si například v Chile, kam se také exportovala, vysloužila přezdívku jeep.

 

Škoda Felicia

Škoda Felicia

 

Autor: Radek Folprecht | neděle 26.5.2013 8:00 | karma článku: 28.19 | přečteno: 6906x


Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Fotoblogy

Lucie Plicová

Olešná 24 aneb den a noc na in-line bruslích

V Olešné se jel populární maraton, letošní podmínky byly drsné. Deštivé počasí udělalo z 24hodinového maratonu na in-line bruslích mimořádně těžkou zkoušku vůle.

16.7.2018 v 21:32 | Karma článku: 10.13 | Přečteno: 119 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Zpráva o počátku léta

Tentokrát se vykašlu na politiku. Tentokrát zabrousím do mnohem příjemnějších a laskavějších vod. Do kultury.

16.7.2018 v 9:02 | Karma článku: 16.03 | Přečteno: 347 | Diskuse

Mirek Matyáš

Prasata a elektromobilisti

Zase jedna povedená akce. Minulý fotoblog byl o vydařeném setkání na Bouzově. Tam bylo prase na rožni. Nyní to bude o srazu v Prčicích. Tam bylo prasat víc. Obě dvě byla elektromobilní.

16.7.2018 v 8:37 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 589 | Diskuse

Veronika Foglová

Duchovní obnova v La Salette, den sedmý

Nastala sobota, den, kdy jsme se museli rozloučit s tímto kouzelným místem. Ráno jsme se rozloučili s druhou skupinou, která odjížděla dříve než my. Pokud si dobře pamatuji, vyjížděli jsme kolem jedenácté dopoledne.

14.7.2018 v 17:36 | Karma článku: 6.80 | Přečteno: 161 | Diskuse

Martina Moudrá

K vodopádu Pisciadu (Dolomity, Gruppo di Sella)

Další fototip na nenáročný výlet ve snadno dosažitelných severoitalských horách, samozřejmě nejen s fotografiemi, ale i s mapou a užitečnými odkazy.

14.7.2018 v 15:38 | Karma článku: 22.20 | Přečteno: 396 | Diskuse




Najdete na iDNES.cz