Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z historie letectví

Radek Folprecht

Zapomenuté fotky: Bombardér Iljušin Il-28 u ČSLA

Iljušin Il-28 byl dvoumotorový proudový taktický bombardér, prohlédněte si tento stroj s časkoslovenskými výsostnými znaky na historických fotografiích.

30.5.2014 v 5:00 | Karma článku: 20.99 | Přečteno: 3156 | Diskuse

Radek Folprecht

ZLIN Z-43

/ Kapitoly z historie československého letectví /                                 

5.2.2014 v 18:30 | Karma článku: 19.30 | Přečteno: 1602 | Diskuse

Radek Folprecht

Schulgleiter SG 38 - legenda bez motoru

/  z historie světového letectví  /                                                                        .

26.7.2011 v 19:11 | Karma článku: 26.72 | Přečteno: 6025 | Diskuse

Radek Folprecht

de Havilland DH.89 Dragon Rapide (+fotoblog)

/  z historie světového letectví  /                                                                        .

19.2.2011 v 15:07 | Karma článku: 19.86 | Přečteno: 3406 | Diskuse

Radek Folprecht

Horkovzdušné balóny

Horkovzdušný balón prý patří statisticky mezi nejbezpečnější dopravní prostředek, ještě bezpečnější než klasické letadlo těžší vzduchu, což asi bude pravda. Například není znám případ unesení horkovzdušného balonu teroristy. Ale na druhou stranu balón těžko můžeme využít k dopravě pasažérů z bodu A do bodu B, tedy hovoříme-li hlavně o tom bodu B. A tak se dnes balónů používá pro zájemce z řad veřejnosti vesměs pouze pro vyhlídkové lety.

26.10.2010 v 18:30 | Karma článku: 17.76 | Přečteno: 5242 | Diskuse

Radek Folprecht

Avia BH-5 (+fotoblog)

Předchozí díl seriálu pojednával o prvním letadle společnosti Avia, dvoumístném sportovním dolnoplošníku označeném BH-1. Z jeho konstrukce přímo vycházel typ Avia BH-5. Stejně jako BH-1 byl postaven pouze v jednom exempláři. Nový typ byl aerodynamicky jemnější a hlavně  byl díky vyšší pevnosti a silnějšímu motoru použitelný pro létání základních prvků akrobacie.  K pohonu letadla sloužil hvězdicový šestiválec Anzani 6A3. Na podzim 1923 byl na letadle krátce zkoušen první československý letecký motor Walter NZ-60.

3.3.2010 v 13:15 | Karma článku: 29.74 | Přečteno: 5939 | Diskuse

Radek Folprecht

Avia BH-1 (+fotoblog)

/ Kapitoly z historie československého letectví /

19.1.2010 v 12:20 | Karma článku: 20.48 | Přečteno: 4698 | Diskuse

Radek Folprecht

PB-6 Racek (+fotoblog)

/ Kapitoly z historie československého letectví / Vedle velkých výrobců letadel, jako byly firmy Avia, Aero nebo Letov, působilo v bývalém Československu i několik menších subjektů a jednotlivců zabývajících se také konstrukcí a výrobou letadel.

18.12.2009 v 18:18 | Karma článku: 23.46 | Přečteno: 6945 | Diskuse

Radek Folprecht

Letadlo Metoděje Vlacha (fotoblog)

Metoděj Vlach má významné místo v dějinách českého letectví. Byl prvním Čechem, který postavil funkční letadlo vlastní konstrukce, z tuzemských materiálů a poháněné českým motorem.

2.12.2009 v 13:24 | Karma článku: 30.19 | Přečteno: 7147 | Diskuse

Radek Folprecht

Letadla pro Izrael

Dne 14.5.1948 vyhlásil na základě rezoluce OSN č.181 svoji nezávislost stát Izrael. Vzápětí po tomto aktu vtrhly do země vojenské jednotky pěti arabských států - Egypta, Jordánska, Sýrie, Libanonu a Iráku. Tak začala První arabsko-izraelská válka, Válka za nezávislost.

29.1.2009 v 12:43 | Karma článku: 29.56 | Přečteno: 6023 | Diskuse
VIP
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3970

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.